Kürtaj

İstenmeyen gebeliğin sonlandırma işlemi olan kürtaj ciddi bir tıbbi müdahaledir. Yasal prosedürlere ve tıbbi kuralla uymak gereklidir. Bu kurallara uyulursa tıbbi tahliye işlemi kısa sürede gerçekleştirilir.

Hastalarımın konforu için hafif bir genel anestezi altında ve ultrason eşliğinde kürtaj işlemini yapmayı tercih ediyorum. Hasta güvenliği ve bilgi mahremiyeti ise en çok dikkat ettiğimiz konudur.

1. Kürtaj Nedir? Nasıl Yapılır?

3.Kürtajla İlgili Yasal Durumlar Nelerdir?

2.Kürtaj Sonrası Nelere Dikkat Edilir?

Kürtaj 10.gebelik haftasına kadar yasaldır. Bu on haftalık süre son adetin 1.günü ile başlar.

Kürtaj fiyatı gebeliğin kaç hafta olduğu, hastaya yapılacak müdahale, anestezi tipi, hastane fiyat politikasına göre değişir. Kürtaj ücretini öğrenmek için muayene olmak buna cevap alacağınız en kısa yoldur. Bebek aldırma (kürtaj ) fiyatı için bize whatsapp dan yazabilirsiniz.

Hayır kesinlikle olmaz bilgi mahremiyeti en değer verdiğimiz hasta hakkıdır. Bu konuda hassasiyetimiz çok fazladır. Tüm HASTA BİLGİLERİ GİZLİDİR. Asla Paylaşılmaz.

Kürtajdan sonra yaklaşık 30-40 gün sonra ilk adet görülür. Bu adet biraz fazla olabilir. Endişe etmemek gerekir.

Kürtaj işlemi hastanede kadın hastalıkları ve doğum uzmanları tarafından yapılmaktadır. Kürtaj olacağınız merkezdeki uzmanın deneyimi, tecrübesi ve merkezin gerekli aletler, sterilizasyon açısından kapasitesi önemlidir. Genel anestezi altında yaptığımız kürtajlarda anlaşmalı olduğumuz , ekibine ve sterilizasyonuna güvendiğimiz sağlık kurumları ile çalışmaktayız. Medicana international, Medihaus Cerrahi merkezi, bunlardan başlıcalarıdır.

Halk arasında bu isimle anılan çeşitli hormonlar içeren ilaçlar vardır. Fakat bunlar genelde düşüğe neden olmaz, hasta ara kanama görür gebelik genel de devam eder ve hasta da bunu fark etmez. Dolayısı ile asıl yapılması gerekli olan tıbbi müdahaledir. Kürtaj yaptığımız kurumlar Medicana ve özellikle de Medihaus Cerrahi merkezidir.

Eğer bütün gebelik materyali tamamen düşmemişse ve parça kalmışsa, kanama varsa kürtaj gereklidir. Gebelik materyali tamamen düşmüşse ve kanama yoksa kürtaj yapılmayabilir.

İlk kürtajda olduğu kadar nadir riskler ikinci ve üçüncü kürtajlarda da vardır. Ekstra başka bir risk taşımaz. Ama kürtajın bir doğum kontrol yöntemi olmadığı unutulmamalı.

Kızlık zarı çok geniş  olanlarda mümkündür.Tecrübeli bir kadın doğum uzmanı genel anestezi  ve uygun ekipmanla bunu yapabilir

Kesinlikle anlaşılmaz. İşlemden hemen sonra bile Kadın doğum hekiminin dahi  anlaması çok zordur.

Hastalara bu tür girişimsel işlemlerle ilgili video ve görüntüleri izlemelerini genellikle önermeyiz Sadece korkunun artmasına neden olur.

Uygun anestezi  ile hiç ağrınız olmaz. Anestezi uygulaması kısa süreli ve yüzeyseldir. Büyük ameliyat anestezisi uygulanmaz. Rahat uyur ve uyanırsınız.

Standart ve en kaliteli yöntem vakum kürtajdır. Vakum kürtaj yöntemi ile kürtaj (bebek aldırma) işlemi güvenli bir tıbbi işlemdir. Anestezi altında yaptığım vakum kürtajda aynı zamanda ultrasonografi ile de kontrolü sağlıyorum.

Kürtaj işlemi 15 dakikalık bir işlemdir. Kısa süreli bir uygulamadır.Yapılan işlem sonrası toparlanma da kısa sürede olur. Kısa bir dilenme sonrasında işinizden kalmanız gerekmez.

Kanuna göre 18 yaşından büyük bekar bayanlar isterse kürtaj olabilir. Herhangi bir kişiden izin almasına gerek yoktur.

Evli kadınların eşinin rızası gereklidir. Bu da hastanede imzalanan bir form ile kolayca  halledilir.

Kürtajdan sonrası yatmak gerekmez. 1 saatlik dinlenme yeterlidir. Kürtaj sonrasında az kanma olur.

6 haftadan önce kan akımı olmadığı için gerekli değildir. 6-10 hafta arasında ise evet olunmalıdır.

Kürtaj esnasında takılabilir ama tercihen 1 ay sonra takmak gereklidir. Ara kanama düzensizlik olabilir.

Kürtaj olduğunuz gün banyo yapılır.Ayakta banyo yapılmasını tercih ederiz. Vajinal enfeksiyonlardan kaçınmak amacıyla.

Özel muayenehanelerde yasal kürtaj olmak için sadece nüfus cüzdanınızın yanınızda olması yeterlidir. Başkaca bir evrak yada belge istenmemektedir.

5-7 gün girmemek uygundur. Enfeksiyonlardan kaçınmak amacıyla dikkat etmek gereklidir.

Kesinlikle mümkün değil. İnternet de aspirin, maydanoz, mavi kohoş, goji berry gibi birçok öneri bulacaksınız. Asla bunlara itibar etmeyin. Hatta aspirinin yüksek doz kullanımını tavsiye edilen yazılar , hayatınızı dahi riske eder. Vakum kürtaj yöntemi ile garantili bir şekilde, modern steril şartlarda tecrübeli bir hekime başvurmanız en sağlıklısı olacaktır.

Kürtaj işlemi için ilk olarak muayene olmanız ve gebeliği doğrulamamız gerekir. Bundan sonra size en uygun yere beraber karar vermek mümkündür. Beylikdüzü kürtaj işlemi için değerlendireceğimiz alternatifler bulunmaktadır.

Gebelik kesesi görülünce kürtaj yapmak gerekir. Çünkü rahim içi kesenin görülmesi gebeliğin kanıtıdır. 6. haftada kese daha rahat görülür.

Modern vakum yöntemi ile 7-8 haftalık kürtaj işlemi yapılır. Hastalarım anesteziden dolayı hiç acı hissetmez.

Yasal sınırı aşmamak kaydı ile 10 haftaya kadar kürtaj işlemi yapılır.Genel anestezili yapmak daha doğrudur . Bu anestezi hafif bir anestezi olup vakum kürtaj işlemi bitince hızlıca vücuttan atılır. Etkisi çabuk geçer.

Adetleriniz düzenli ise kürtaj sonrası adet 35-40 günü bulabilir. Bu süre içinde ovulasyonunuz (yumurtlamanız) devam ettiği için gebelik mümkündür. Korunmanız gerekir.

Muayene için açlık gerekmez . Ciddi bir müdahale olan kürtaj işleminde anestezi olacağı için 6 saatlik bir açlık tercih edilir.

Kürtaj Nedir? Nasıl Yapılır?

Her tıbbi müdahale gibi önemli bir işlemdir

• check-mark-1Kürtaj tıbbi ve kanunlar sınırlarında plansız gebeliklerin sonlandırılması işlemidir. Yasal olarak 10. gebelik haftasına kadar isteğe bağlı kürtaj işlemi yapılır. Anestezi altında ağrısız vakum yöntemi ile yapılan kürtaj en az yan etkisi olan yöntemdir. Ben genellikle Medihaus Cerrahi Tıp Merkezi , Medicana , hastanelerini ve bu hastanelerin sahip olduğu modern vakum yöntemlerini tercih etmekteyim. Hasta isterse lokal anestezi uygulanır. Ayrıntılı bilgi almak için bize yazabilir, arayabilir veya sms atabilirsiniz.
Kürtaj Fiyatları Ne Kadar?

Kürtaj fiyatını almak için, direk arayabilir WhatsApp, SMS veya mail bize ulaşabilirsiniz.

• check-mark-1Kürtaj fiyatlarını net olarak internet sitesinden vermek tıbbi etik açısından mümkün değildir. Kürtaj işlemi ücreti gebeliğin haftasına, hastanenin aldığı ücrete ve anestezi tipine göre değişir. 2021  yılındaki kürtaj fiyatları hakkında net bilgi almak istiyorsanız dilediğiniz zaman bizi arayabilir veya iletişime geç düğmesine basarak gelen formu doldurup bize gönderebilirsiniz. En kısa zamanda size dönerek ayrıntılı bilgi veririz. Hastalarımızın hasasiyetine önem verdiğimiz gibi etik kurallara da önem veriyoruz.
Hasta Bilgileri Gizlidir.

Gizlilik Taahhütnamesi

• check-mark-1Muayenehaneye başvuru nedeniniz ve size ait kaydedilen tüm bilgiler sizin yasal haklarınız kapsamında TÜMÜYLE GİZLİ tutulacaktır. Başka şahıslara hastalığınız, tedaviniz ve şikayetiniz hakkında bilgi verilmesi mümkün değildir.
  • Bu konu kanun ile güvence altındadır. ( TC Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği RG 01.08.1998 ,23420 )