Vajinusmus

“Vajinismus, tüm cinsel işlev bozuklukları düşünüldüğünde tedaviye en iyi yanıt veren gruptur. Çiftin tedaviye istekli olması, bunun için çaba göstermesi ve terapistin doğru yönlendirmeleri ile kesin olarak tedavi edilebilir.”

Vajinismus Nedir?

Korku, endişe veya başka bir sebeple vajinanın girişindeki kasların kasılarak cinsel ilişkiyi imkansız hale getirmesine vajinismus, ağrılı hale getirmesine de disparoni denmektedir. Bazen beraberinde vücuttaki tüm kaslarda kasılma ve panik hali de ortaya çıkabilir. bu kasılmalar ilişki denemesi sırasında da olabilir, hatta cinsel ilişkinin düşüncesi bile kasılmalar yol açabilir. Vajinismusun şiddeti bu durumların varlığına göre derecelendirilir. Vajinismus, tüm cinsel işlev bozuklukları düşünüldüğünde tedaviye en iyi yanıt veren gruptur. Çiftin tedaviye istekli olması, bunun için çaba göstermesi ve terapistin doğru yönlendirmeleri ile kesin olarak tedavi edilebilir.

Vajinismusun Nedenleri Nelerdir?

Vajinismusun en sık nedenleri psikolojik kaygılardan. Kaygılarını yenemeyen hastalarımın bunu kolayda paylaşamadıkları için depresyona dahi girerler. Bu sorunun sadece kendilerine has olduğunu düşünüp problemleri olduğundan büyük görürler. Bilinçaltı kaygılar vajinusmusun %90 nedenini oluşturur. Geriye kalan %10 neden ise genital alanın yapısal veya enfeksiyona bağlı problemleri ve erkeğe ait nedenlerdir.

• Psikolojik Vajinismus Nedenleri
  • Yapısal (Organik) Vajinismus Nedenleri
  • Erkek Eşe Bağlı Eşlik Eden Nedenler

Hastalar vajinusmus problemini kolay paylaşamaz. Herşeyden önce tahmin etmedikleri bir problemdir. Karşılarına çıkınca da ne yapacaklarını bilemezler ve anlatmaya da utanırlar. Fakat yaygın bir problemdir. Her yüz kadından 10-12 sinde bu problem vardır . Erken dönemde iyi terapist yardımı ile bu sorun kolaylıkla çözülür.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Vajinismus Belirtileri Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Vajinismusun kesin teşhisinde öncelikle jinekolojik değerlendirme yapıyorum. Jinekolojik muayene masasında yapılır, son derece kolay ve ağrısızdır. Değerlendirmede herhangi bir vajinal alet kullanmıyorum. Dış genital organların yapısını değerlendiriyorum. Vajina, kızlık zarı yapısı ve dış genital bölgede enfeksiyon bulgusu veya anatomik herhangi bir bozukluk var mı değerlendiriyorum.

Bu değerlendirmenin bir amacı da vajinismusun derecesini saptamış oluyorum. Bu ilk muayenenin rahat geçmesi ile hastalarımda doğal bir rahatlama oluyor. Jinekolojik muayenenin rahat olduğu ve iletişimin ne kadar rahatlatıcı olduğunu fark eden hastalarım tedavinin de ilk adımını atmış oluyor. İlk muayene esnasında hastalarıma bunlarla ilgili ayrıntılı bilgi veriyorum ve tedavi süreci, sıklığı hangi yöntemlerin kullanılacağı ve muhtemel süreç hakkında bilgilendirme yapıyorum . Muhtemelen de 3-6 seansda sonuca varmaktayız.

• En sık belirti cinsel ilişkiye hiç girmeme, korku ile kendini bilinçsiz şekilde kasma
  • İlişkide bacakları yeterince açamama, kendini geri çekme ve sonunda bacakları kapatıp eşi iterek ilişkiyi bitirme
  • Her pozisyonlarda değil, yalnızca birkaç pozisyonda ve oldukça çekinerek ilişkinin gerçekleşmesi
  • Ağrılı ilişkiye girme, ilişkide yoğun ağrı
  • İlişkide penisin vajina içine tam olarak değil de yarım olarak girmesi
  • Vajina içine fitil ve tampon yerleştirememe, parmak sokamama
  • Jinekolojik muayene olamama, vajinal ultrasona girmek, smear testi yaptırmak
  • Cinsellikle ilgili konularda konuşmaktan veya dinlemekten bile kaçınma

Tedavide geçikme söz konusu değildir. Terapistiniz ile yapacağınız ilk görüşmede süreç hakkında bilgi sahibi olacak gelecek günler hakkında plan yapmaya başlayacaksınız.

Vajinismus problemiyle karşı karşıya kalan çiftlerin aileleri olgun kültür düzeyinde ve anlayışlı kişilerden oluşuyorsa çiftler manevi destek almak amacıyla bu sorunlarını aileleriyle paylaşabilir. Bunu kararını terapistleri ile vermeleri yerinde olacaktır.

Hem jinekolog hemde CİSED sertifikalı bir uzman cinsel terapist olarak hastalarımla tedaviye giden yolu daha çabuk almaktayız. Hem jinekolojik muayene korkularını yenerken, ilişki zorluğuna yol açacak olası bir anatomik, enfeksiyöz nedeni de vajinusmus tedavisi öncesi çözmekteyim. Vajinusmus haricinde disparoni (ağrılı cinsel ilişki), anorgazmi (orgazm olamama), Vulvar vestibülit sendromu, vajinal kronik enfeksiyonlar vb. hastalıklarıda tedavi etmekteyim.